De 150 genodigden lieten zich op 15 juli 1895 in Amsterdam voor station Tolhuis fotograferen alvorens in te stappen voor de eerste tramreis naar Alkmaar.
In Purmerend ging het gezelschap nogmaals op de foto temidden van de toegestroomde menigte. In het midden burgemeester Jhr. van Citters en twee wethouders, tevens staan diverse ambtenaren en andere notabelen op de eerste rang.
Hieronder de zomerdienstregeling van de complete TNHT, geldig van 28 mei t/m 30 september 1903. Met dank aan John Dehé.
Het tarief bedroeg 10 ct per stationsafstand in de eerste klasse, met een maximum van 7 afstanden voor 40 ct. Eerste klasse 15 en 60 ct. Retour Amsterdam-Alkmaar ƒ 0,75 resp. ƒ1,00. Kaartje bij de conducteur kopen kost een toeslag van 2½ ct voor een, en 5 ct voor meerdere stationsafstanden. Kinderen tot 10 jaar half geld, schootkinderen vrij.
Verdere tarieven: honden in de goederenwagons: 2e klassetarief. Rijwielen en kinderwagens: 15 ct, 's zondags dubbel tarief. Grote bagage moet in de bagagewagon, 10 ct per stuk. Stoombootdienst Amsterdam-Purmerend op dinsdag, met de "Ceres": 2e klasse 10 ct, 1e klasse 15 ct.
De winterdienstregeling van de Tweede Noord-Hollandsche Tramweg-Maatschappij van 7 oktober 1928. Met dank aan Otto Dijkstra.
Ziehier wat er verstopt zat onder de beplating van locs 14 tot 16.
Op 24 maart 1933 werden de 14 resterende NHT- en TNHT-stoomlocomotieven op een dekschuit geladen en via het Amsterdam-Rijnkanaal naar Utrecht gevaren.
De aanhangrijtuigen werden nog tot het einde in 1956 gebruikt in elektrische trams in Waterland. Zo'n tramstel is bewaard gebleven in het NZH-Bedrijfsmuseum in Haarlem.
In Utrecht kwamen de locs bij de firma Esbois terecht, waar ze gesloopt werden.
|